Friday, November 15, 2013

REVIEW BLOG : Bella Luna


Salam Dear's,

Alhamdulillah~ Aku berjaya melepasi 9 & 10 Muharram. Pada aku sangat-sangat mencabar & penuh ujian. Bukan mudah nak dapat ganjaran dari Allah. Nanti aku cerita ok.

Di hari Jumaat nan hening, gerimis + kebanjiran melanda di kawasan-kawasan tertentu. Aku tersedar sesuatu. huhu. Aku review belog 'aku' yang masih dalam hari (pantang). Masih banyak kekurangan dan perlu diperbaiki =')


Apa Kekurangan Blog Bella Luna?


1- HEADER



Ini adalah syarat utama orang datang jenguk blog kita kan? Kekurangan tahap impak maksima++ yang paling ketara adalah belog aku tak ade 'Header Blog'. huhuhu. Kesian tak? Sebab utama aku tak ada header blog ialah aku ni 'Buta IT'. haha. Bab edit mengedit or photoshope aku memang tak reti.
Nasib ada HP Cerdik Pandai. So, aku guna apa yang ada ajelah. kui kui kui~


2- BACKGROUND





# Sesungguhnya tahap keBUTAAN IT aku terserlah. Background blog aku yang sememangnya tiada 'Identiti Bukti' langsung. Sungguh aku malu! #


3- MUZIK

Ohkey ! yang ini tak ada istilah kebutaan. Teatapi, aku memang jarang dengar or download lagu. Yang tersimpan di HP aku adalah lagu berbentuk Instrumental. Sebab aku jiwang ala-ala romantik but not jiwang. wink wink =')


4- SHOUTBOX

Dulu masa memula blogging ada juga aku buat. Tapi lepas aku mengkaji. Ada buruk and baiknya tentang shoutbox ni. So, lepas aku imbang kedua-dua sebab. Better aku remove atas alasan yang aku da kaji & boleh terima dek akal.


5- Mengikut AKU punya " Blog List " Nick Nashram

Perkara wajib seperti :
  • Home ?
Aku rasa macam dah ada kat blog aku. Tapi aku tak pasti 'HOME' yang beliau maksudkan. (Right me if im wrong) Sayakan budak bari belajar =)

  • About Me? 
Kebiasaanya taip pasal diri sendiri KHAS untuk RESUME aje. Formal tahap Dewa. Bukan aku tak nak tulis. Tapii... rasa-rasa ada ke orang yang curios nak tahu pasal aku ni? haha. Al-Maklumlah, aku sedor diri yang aku bukan siapa-siapa. But In Sya Allah~ I will try. Sesiapa nak tolong aku pun boleh. hehe

  • Contact ?
FB? Twitter? Instagram?
Semestinya aku ada. Tapi aku adalah pengguna yang tak berapa aktif.

  • Site Map ?
Aku masih lagi dalam proses pembelajaran tentang belog. Aku ada jugak usha toturial kat belog-belog otai lain. Akan cuba praktikan. Wish me luck =)


* Saya Sebenarnya Nak Taip Lagi Dan Lagi. Tapi, Wabak PMS semakin Menganas dalam diri. Maaf Kalau Entry Ini Tak seBest Korang*

* Tadi hampir sahaja Belog picisan aku ini. Di HACK. Berperikemanusiaan sikit ye, Wahai manusia! *




No comments:

Post a Comment