Monday, November 11, 2013

Pencarian Jodoh


" Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku "





glamorousbybellaluna.blogspot.com
where's my dream man *_*




Monday Blur peeps ;)

" Tolong Cari Jodoh Untuk Saya? "

Saya ofcoz bukanlah aku. (Gilor ko apo promote diri sendri nak cari Jodoh) hahaha. Pencarian Jodoh ni, khas untuk My 'Baby' & 'Tekk' kesunyian nak berteman pulok. Ade yang single untuk di'kenenkan' ??

'Kalau brani masuk lah meminang'. Aku teringatkan dialog cerita Tiga Abdul buah tangan dari Lagenda Negara "P.Ramlee". hehehe.





glamorousbybellaluna.blogspot.com
opochooot ! omak ko! bla.bla.. $%&*#

1 Nov~ aku ringankan kaki melangkah ke Terengganu untuk mencari Zizang. Tapi sebenarnya aku lebih merinduimu 'baby'. Kejam sungguh akak aku, Baby ditingalkan bersama (tekk) adik beradik berlainan mak dan bapak tapi sama species. Hurm.. korang paham-pahamkan sendiri ajolah.

aku   : babyyy! keluar pls. akak rindu kat baby (tangan aku tarik-tarik tangan dia)
baby : ade aku kisah?? jangan kacau aku. Nanti "TEK" bangun biar dia gigit kau ! (muka belagak)

Dialog rekaan aku sendri! * tiada kena mengena dengan 'BABY' mahupun 'TEKK'. ahaha.
Belagak giler baby aku sekor ni. Mentang-mentang ade kak long tiri yang gangster. huhuhu.

" Baby! pls back to our home baby! " huhu. Syahdu giler aku memujuk natang sekor balik ghumah. Sunyi jugak tak de si baby. Lansung tak nak keluar dari tempurung kelapa tu. Dok menyorok belakang Tekk. Siott betull laah. Aku pulak yang tension.


glamorousbybellaluna.blogspot.com
werk :p tak nak keluar ! ade aku kisah?? blahh la~ aku xnak balik



Seriously si Baby ni sangat manja, comel, gheti bahasa, means pahamlah kalau aku dok cakap-cakap gan dia. Kalau kena marah. Mulalah merajok tak nak makan, tak keluar main-main, kerja menyorok aje. Yang paling dajal kalau die geram ataupun marah. Baby akan kencing pakej berak kat tangan aku. Time tu muka aku bertukar jadi hijau dah macam HULK. Nak telan hidup-hidup pun ado. huhhuhu

So, baby need someone ! huhhuhu *sobb..sobb.. Supaya aku boleh bawak baby balik. Tak payah dok Ganu berkawan dengan kak long gangster. hahhaa


So, end of the story. Peneman hidup baby mestilah lebih muda dari baby. (ikut trend semasa)
Ciri-ciri yang harus ada. Manja tak gigit tangan orang. Beriman, Ketua keluarga yang baik, bakal papa kepada anak-anak baby. (Eh! perlu ke?)

P/s : Aku rindu beby sebenarnya. haha. tapi kalau ade menyampah. sebab kena kejar baby lari dalam ghumah. Opismate pun sibuk tanyakan baby. kenapa tak bawak g opis. huhuhu.


* Thanks u'olls sanggup baca dan memahami isi hati aku yang bergelora di hari Isnin yang penuh ketensionan *





No comments:

Post a Comment