Tuesday, March 25, 2014

Segmen : DAILY AHMAD by NIL



Assalamualaikum wbt & Salam Petang Isnin. Pagi Selasa.

Entry semalam yang aku tinggalkan. So, hari ni aku harus tunaikan tugas menaip aku walaupun seluruh dunia berkabung keatas kehilangan #MH370. Moga Allah berikan yang terbaik =(

Ok, we start again. Aku tertarik dengan 1 segment yang dianjurkan oleh blogger Nil Dinda. Konsep yang berlainan dari GA yang lain, yang membuatkan aku terus nak join. So selepas mendengar Lagu Si Manis ciptaan Daily Ahmad seorang artis youtube. Aku terpanggil untuk jadi pengkritik tak berbayar beliau. T_T

Syarat nak menang contest ni, harus create ayat yang mampu menarik perhatian beliau. Urm,, agak-agak aku mampu ke nak menarik perhatian dia?? huhuuu. Aku tak reti nak mengayat orang ni. Gayat wehh,, sungguh aku gayat.

Straight to the point, berulang kali aku mainkan lagu-lagu beliau di Youtube. Agak-agak koranglah dia nak dengar komen yang sweet lagi tak berapa nak benar. Ataupun komen yang jujur dari aku?? hurmm,, aku decided nak bagi pujian yang paling jujur dan secara lurus bendulnya.
Hope dia boleh menerima pujian dari pengkritik belakang tadbir kilauan emas ni. ok?

1- Pandangan aku dari luaran dulu ye, Al-maklumlah aku dah tengok rupa dia sebelum aku dengar suara beliau. Secara kasarnya, die memang ada pakej. Good looking, berbadan tegap dan ada ciri-ciri kegilaan wanita diluar sana. Maybe ade aura untuk menjadi orang yang diminati umum.

2- Aku baca lirik kat SINI. Kalau akulah wanita tersebut baca bait-bait lirik tersebut. Mampu buat aku say 'YES' sebab sangat best dan berkesan. Sangat funny & mencuit hati gadis. (ok,jangan perasan)

3- Bab melodi pulak?.. tersusun mengikut irama dan tone lirik-lirik tu. Alunan musik tu memang macam nak mengorat sakan. terasa aura di ngorat oleh lelaki. ahaha. Mix & match antara lagu dan lirik memang kena sangat. Bravo bro. u did well !!

4- Last thing & last comment. Pada mengamatan aku, pengkritik belakang tadbir ni. Suara beliau sangat lelaki. A bit keras dan lantang. Rasanya tak sesuai tone suara die dengan lagu ni. Maybe kalau dia softkan tone suara dia, menyanyi secara santai dan tak terlalu tertekan.
Aku rasa dia ada potensi sebagai pencipta dan penyanyi yang berkebolehan. Boleh bersaing dengan bakat-bakat besar yang lain. Insyallah.


P/s : Kalu korang nak rebut RM100 tu, sila klik banner ok? Aku tak mengharapkan hadiah, tapi kalau aku menang.
Aku nak suruh dia cipta lagu untuk aku. ahhaa. ok. Chaw !!




" Bakat itu anugerah yang tak boleh dibeli atau diberi sesuka hati.
Penyanyi hanya mampu menyampaikan bait-bait lagu tersebut.
Lirik dan lagu hanyalah ilham dari Sang Pencipta untuk disampaikan kepada sang hamba "



'' pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas ''

No comments:

Post a Comment