Tuesday, October 29, 2013

Bunohan

    " Bunohan " Apakah itu? Cerita khayalan ataupun realiti? Jeng, jeng, jeng. Suspend la pulok ! 
Aku bukan nak buat review pasal filem ni pun. Actually, this filem mengingatkan aku pada seseorang yang berado di Kampung Bunohan, Pengkalan Kubur, Kelantan. Maaf ! Seriously, aku tak reti nak 'kecek' kelate dan aku tak berapa nak paham apo diorang cakap. Walaupun abah ambo oghe kelante. haha. Aku menaip pun dah tunggang langgang. 


* eh~ pandang papan kenyataan yg kat belakang tu aje *


Ini bukan watak sebenar dan tak ade kena mengena dengan yang hidup maupun yang mati ye. Hehe. Menurut cerita oghe lelame dari my granny a.k.a mommy kepada abah aku. Jalan cerita yang sebenar adalah lebih kurang sama dengan filem yang dilakokan. Pergh~ ayat aku baku giler seyhh !
(kalau A.Samad Said terbaca, mau menangis penuh syahdu) hohoo. Ohkey + enoughff & next pleshh!

Pengembaraan "bidang terjun" aku berlaku pada Hari Raya Aidiladha (15/10/2013). Raya Korban lah senang cakap. Huhuhu. (Tobat aku pergi kelantan naik kereta). Menurut kiraan ' Ilmu hisab ' aku yang tak berapa nak TEROR. Bila ditambah tolak darab dan bahagi, almost 24 hours aku duduk dalam kebass. Wah, sehari cuti emergency aku telah di bazirkan. That means ade 2 hari cuti berbaki. haha



hujan menguundang dipetang hari dan pengunaan telepon di dalam kereta tanpa membuka tingkap




mc donals/bunohan
 Pencarian MCD !!!

Itu baru mukadimah aje. hehe. Aku tak larat nak perah otak aku sambil paksa tangan aku untuk menaip. Sebab aku lapor dan aku nak lunch! Nanti aku sambung " Bunohan -Part 2 "


 

No comments:

Post a Comment