Tuesday, February 4, 2014

'' Cancer Day 2014 "


Selamat Pagi Pepps ^_^

Hari pertama bekerja setelah menghadapi 'Nightmare Holiday in 2014' hehehe. Berlaku secara live bukan dari panggung wayang yang terpilih hokey. Malas aku nak cerita panjang-panjang. Tunggu next entry. huhuhu. So, mood bercuti terpaksa aku tolak ke tepi buat selama-lamanya. hihi. Ok! yang ini aku tipu. T_T

Pagi tadi sebelum memulakan pekerjaan. Jangan lupa ucapkan Bismillah. Then bagi enjin badan panas-panas sikit. Kalau tak memang tersengguk-sengguk aku menahan godaan mengantuk. hahahaaa. So, secara tak langsung aku aku terpandang kan benda alah tu. Ape ke namanya. Tak reti aku nak taip. Maybe doodle kot. Eh doodle ke? Hurm,,, entahlah ek...
Kite bedal ajelah labu. hihihihi ^_^


Today is 4th February 2014 also " World Cancer Day "
Jangan risau korang tak ketinggalan pun sebab aku pun baru aje tahu pagi tadi. hehehe. Poyo an?



Kenapa aku sibuk-sibuk nak post pasal benda alah ni? alaa.. biarlah. ni kan blog aku. Suka hati maklahnak. hahaha. kejam betul kenyataan hidup aku ni. mihhmiimihh. Sebab aku sayang orang-orang yang aku sayang. Aku nak orang yang aku sayang baca. haha. Confius dengan perkataan *sayang.

Nak dijadikan cerita. Akhir tahun lepas, ada sorang kawan aku ni bagitahu aku. Lepas mak dia buat 'medical check up' ade sel-sel kanser mula membiak. So, doc sahkan mak dia terkena kanser otak. Aku rasa peringkat pertama. Hurmm.. memang tak teruk sangat. Tapi boleh buat semangat untuk hidup hilang. Aku yang mendengar tapi yang tak merasa. Terbang semangat aku kejap. kuusshhhh! semangaattt.. oooihoiiiii.. hoiii

Walaupun member aku story dalam wechat je. Aku macam boleh nampak reaksi dan air muka dia. Mestilah sedih kan.
Tak kan nak lompat-lompat macam katak pulak. Plus member aku ni, sibuk nak sambung study kat Yaman bulan 6 nanti. Hurmm.. macam manalah agaknya. huhuhu. Again, U leave me alone.. t_t



Jangan bertanya itu dan ini. Kerana segala yang berlaku ada hikmah. Tak semestinya kita baik, Allah tak uji kita.
Bila Allah turunkan ujian. Jangan tuduh diri kita ni terlalu jahat sampaikan tidak terbuka langsung pintu kemaafan dan taubat dari hati kita.

Alhamdulillah. Just being the positive person, sokongan dari keluarga dan orang sekeliling. Sel kanser mak kawan aku tu semakin menghilang. Aku terus berdoa agar mak kawan aku tu bebas dari kanser. Sebab kanser pun salah satu dari penyakit keturunan.


'' pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas ''

No comments:

Post a Comment