Thursday, January 2, 2014

Entry Yang Tertinggal Di 2013


'' Hello 2014 & Happy New Year To All Reader's ''

Sebenarnya gigil tangan aku nak menaip 1st entry untuk 2014.
hehehee. konon-konon jiwa barulah sangat. Nothing Changes. Umur ajelah semakin meningkat.
Membuat aku semakin peninggg arhh !!! huhuhu. Relaxx sudah. No more tension today!

speeking omputih pulak aku. Jawa pun tunggang langgang, habis gagap terkucil. Macam nak menghadiahkan sepakan penalti untuk sang pencakap. opss! ahakss

Actually still ada beberapa entry yang bersawang kat draft blog aku ni.
Tak kan nak publish tahun depan kot.
So, aku dengan sikap pemalas. Gabungkan tenanga dan kuasa-kuasa mereka.
Dommm!! eh salah **bommmm! meletops gitu di entry hari ini. (kepoyooan lagi melanda)

Blogger yang aku terjumpa di event Blogrrr bulan lepas,
Si dia tuu macam tahu je. aku minat membaca kan?
Lalu si dia yang putih loteh. Menghadiahkan aku. Sebuah buku.


365 ways

Maaf ye blogger '' Kak Rosniena '' lambat buat entry penghargaan,
kepada akak yang susah-susah nak belikan buku untuk bella.
Sobb..sobb ! sedihh sangat. terlebih emosi, Cair terus make up. hohohohoo

Bella baru start baca dalam beberapa chapter. Kalau bahasa jawa tak sampai sehari dah katam.
Di sebabkan bahasa yang begitu extrem untuk daya pemikiran ku. terpaksa merujuk  Cik Kamus >_<

Millions thanks to you kak !

https://glamorousbybellaluna.blogspot.com

Memang aku tak sengaja meletak gambar yang sebegitu rupa. heheee. 
Terpulanglah kat korang. Nak tengok melintang ke, Laptop ke bawah ke. Juling kan mata ke.
Hehehe. sebarang kecacatan tidak ditanggung oleh pihak penerbitan. hihihihhi

Kebiasaannya memang aku letak apa-apa buku dalam handbag. Tanda yang aku menghargai pemberian beliau. Maka buku tersebut masih di dalam handbag aku.
So, kalau waktu terluang boleh baca.
Disebabkan, mengikut kajian membaca HP boleh merosakan mata anda!
So, aku berubah habitat yang asal. Jangan tebiat ok!heheee *apasal aku suka gelak niii.

https://glamorousbybellaluna.blogspot.com

Masa yang dinanti-nantikan! jeng.. jeng.. Hadiah daripada someone yang dah terkantoi. hihihi
Tak perasan pulak masa entry yang lepas tak tutup name pemberi.
Tak pasal-pasal tuan tanah menegur.

To my lovely & sweet blogger friend Niesa. Thanks so much. muaah ! muahhh
berikan bella sehelai jersey pasukan Sarawak. Kiteorang dah janji nak exchange jersey tau!
Rezeki aku, dia dah belikan aku terlebih dahulu. huuuuhuu. Terharu banget!

Lebih mengharu-birukan. Hadiah tersebut sampai ketika aku menyambut hari jadi yang ke 22 tahun.
Pak posmen sedia menanti ku bersama sang hadiah.
Ape lagi menjerit-jeritlah aku bagaikan ternampak Lee Min Hoo berikan hadiah.
(ayat terlebih dramatik dan ada unsur-unsur pembohongan semata-mata)

jersey sarawak

Perasan tak ?? * ala~mintak-mintak korang perasan. heheee
Alamat yang diberikan adalah Shin Yang Shipping.

Bos! kenapa support pasukan Sarawak tak bagi kiteorang sorang satu jersey ?? kedeekk

Tulisan Shin Yang ibarat sing board bergerak di belakang aku.
Tak apa. aku memang selalu dalam mood redha dan kembang.


jersey sarawak-shin yang

Sayang sangat nak pakai baju ni. Hari tu sudah terpakai. heheee
Tapi lepas aku basuh, Simpan elok-elok dalam almari buruk aku kat bilik. Dok diam-diam key!

Mane tahu 18-Jan-14, aku sempat pergi stadium. Ada perlawanan bola sepak.
JDT menetang Sarawak!! aku confius nak pakai jersey sarawak ke jersey JDT?? haha
Berbual kencang aku ni, Padahal 18hb nak mencemar duli pergi ke kenduri kahwin member teknik.
Buat pertama kalinya aku menghadiri perkahwinan kawan-kawan sekolah. huhu.
Aku tak sombong ok, just buzy and tak sempat nak pergi. *alasan yang munasabah dari Mancik pah!

happybirthday bellaluna

Kek memang sudah basi didalam perut ku. heeeehe. baru sibuk nak buat entry kan?
Nampak sangat tak teruja nak sambut birthday sendiri. kekekee
No lah! on that day (09 Dec 13) Aku berpuasa sunat.

Member sekepala aku join sama. Sehari sebelumnya.
Mereka berdua dah ingatkan aku untuk berpuasa.
Baguskan korang, sangat islamik hari itu.hehe. Alhamdulillah ! we done!

Balik rumah, konon aku rajin nak masak untuk berbuka.
Tapi mak aku kata tak payah masak.
Aku pun stay depan TV, tunggu azan magrib.

Sungguh tak disangka ada sebijik kek yang sangat Mancho. Sebab ade tulis
" Happy Birthday Bella Luna "
heeehe. macam femess pulak letak nama ala color Luna tu. =) sila jangan jeles.

Tiada gambar bithday girl, kerana waktu tidak bersedia. hehee
snap dengan muka sememeh, penat dan rambut ala puaka niyang rapik kalah Hantu Kak Limah.

Tak sesuai untuk tontonan Umum. Ditapis khas dengan tempat tapis omak aku. tak sape kisah! hehe

Ohkey, mesti korang penat nak baca? hehee. alooo~sikit je lagi.
Aku malas nak postpone, tak elok kerja bertangguh amalan bapak setan.
Layan gambar tak payah baca. Tak penat. kasi lu olang rest kejap. hehee

mid valley


mid valley


https://glamorousbybellaluna.blogspot.com

22-Dec-2014 aku pergi ke Mid Valley.
Konon nak berdating dengan kekasih hati. tapi...
aku ternampak pulak si dia bersama si isteri.
Sungguh pruusst hati kecik aku ni hah.
Sepasang couple yang baru berkahwin. Jovian and nina.
Sangat manis (so sweet) jalan pegang-pegang tangan.
Nina seorang yang kecik molek. Jovian tak nak comment la.

Aku tak berani nak tegur mereka. Orang tengah honeymoon.
Nanti apa pulak kata sang isteri, ex gf jovian tegur. hehee
*Eh, betull ke?? Ini perkataan imaginasi aku sahaja.
Jangan terpengaruh dengan kata-kata nista belaka, gossip liar. huhuhu

https://glamorousbybellaluna.blogspot.com

https://glamorousbybellaluna.blogspot.com

Sabar sat ye kawan-kawan, lagi skit nak habis ni.
So, kenapa aku pergi Mid Valley. Niat aku untuk menemani Si kembar ke Helath Fair.
Sekarang sibuk blogger yang femes buat review produk mata kan ?
Mata aku pun ibarat Miss Panda Bandar. So, ape lagi.
Jom terjah WEB SITE mereka !!! air die memang sedap.
Rasa buah. Eh tak rasa besi pulak. adoi aku ni pun.

Yang aku boleh cakap, the taste so fresh and delicious.
Tak rugi kalau try. heehe =)

iena-ieda

Aku juga mengambil kesempatan untuk meramah mesra bersama si kembar.
Kami menjadi kembar 3 hari itu. hehee.

Ieda & Iena memang sangat sempoi, friendly yang amat. Suka bercakap macam aku.
Tak rasa janggal lepak dengan diorang ni. Macam dah lama kawan pulak.

Lepas event tu, kiteorang lepak makan-makan sebentar.
Tapi seperti biasa aku terlupa nak merakanlan aksi luar biasa kami. hehe
syok sangat berborak. sampai lupe orang keliling.
Macam-macam kami citer. Sampailah ke issue 'Boy Friend' hahaa
see! girgirl mana boleh lupakan topik tu. Mase tu lah dok ngumpat sang lelaki.
hehee. tak adalah. kami tak ngumpat! sebab we'all single but not for available.

https://glamorousbybellaluna.blogspot.com

Iena dan Ieda ni sangat comel, gebu's macam anak patung dan langsing dari aku.
Aku kategori demokk *sedihh . huargghh

Kalau bercakap dengan dorang ni. Kepala aku masih tak dapat terima keadaan yang sbenarnya.
hehee. macam cakap dengan cermin. Sebab muka mereka sangat sama.
Ok, kalau nak usha dowg boleh search kat google. banyak entry pasal model kembar ni hah.

* Sorry sebab create entry panjang-panjang. Sebab aku pun tak sihat sangat *
Ape kaitannya?? OMG blurr betul aku ni kan? hihihihi
korang kasi comment ini entry manyak-manyak.
Sebab aku dah penat taip juga korang pun penat membaca.
BYE !

No comments:

Post a Comment