Wednesday, April 2, 2014

# 11 Silent Wednesday : ISTIQAMAH



HIDAYAH datang menyapa dengan pelbagai cara.
Samada kita merasainya atau tidak.

Dan kadang kala orang lain tak faham, sering bertanya dengan pelbagai soalan.
Seringkali membuat kita berasa serba salah dan naik muak diasak oleh persoalan.


Kenapa saya tak senyum ?
Saya tahu senyuman itu satu SEDEKAH. Tapi kan awak, daripada awak sedekah kat saya.
Lagi baik awak tersenyum 24 jam dengan mak & abah awak, mesti dapat banyak PAHALA.
saya bukan nak sombong, tapi permintaan awak tu bukan-bukan sangat.

Kenapa saya Tak TEGUR awak?
saya pun perlu jaga diri dan aib saya depan lelaki-lelaki ajnabi. 
Tak perlu juga, awak TEGUR saya depan khalayak ramai. Seolah-olah kita ni sangat rapat.
That annoying !
Itu menyebabkan orang lain pandang serong terhadap saya.
Awak sangat-sangat tak respect saya lah. ='(

Kenapa saya TAK bagi awak TENUNG saya lama-lama?
Simple Words its - itu FITNAH Mata. Elok ke awak tenung anak dara orang lama-lama?
For sure, kalau awak ada anak perempuan, mahunya awak cungkil mata lelaki tu.

Dulu dan sekarang saya LAIN?
''cuba jadikan hari INI lebih BAIK daripada SEMALAM''
saya perlu menjaga diri saya sendiri, sebab sekarang saya masih Single.
Dan jika saya berkahwin, saya perlu menjaga aib suami & keluarga saya.
Saya pasti Allah ada bersama saya untuk menghiburkan hati saya. ^__^


Salah ke saya nak jadi Istiqamah? Sebab ini adalah pilihan saya.
Hanya Allah tahu perjuangan saya melawan dugaan di saat hari pertama
saya mendapat hidayah.
Ada kala saya jatuh terduduk, Allah berikan saya semangat untuk saya bangun.

Awak tak ada masa tu, jadi awak tak berhak nak tanya soalan macam tu dengan saya.
Saya bukanlah kejam, saya masih lagi membalas senyum & teguran orang lain dengan ikhlas.

Tapi alangkah baiknya awak memahami ini. Dan KENAPA yang terAKHIR ....
Tiada istilah DATING lagi sebab saya memang tak akan terima
pelawaan lelaki yang ajak saya berDating.
Buat masa ini waktu terluang saya hanya untuk orang yang untuk
keluarga dan kawan saya sahaja.


''aku masih terlalu baru dalam dunia yang PUTIH, kerana aku terlalu lama di dalam dunia GELAP''

p/s : mungkin ini baru sikit je JAWAPAN yang paling sweet dan sopan daripada muslimah untuk pertanyaan LELAKI di luar sana.
Kalau nak AYAT paling KEJAM. boleh PM aku. huhuhu ^__^ peace


DIA itu adalah ALLAH. kalaulah awak mengerti ^_^


'' pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas ''

No comments:

Post a Comment